kommunikation och knytnävskollision

Raphaelle och jag konverserar den här aftonen:
Jag: Åh som den där flamingobäbisen?
Hon: Falamengo?
30 sekunder senare.
Jag: Varför har vi ingen värme?
Hon: Varför har vi inga vänner?
2 minuter senare.
Hon: Är det olägligt om jag går och duschar nu?
Jag: Är det olagligt? Varför skulle det vara olagligt? (lol oroar mig så för aina här, ALLT är seriöst emot lagen!!)
 
Det är inte alltid lätt att förstå sig på varandra inte.
 
Nyårsafton var fett nice. Vi drack tequila-öl hemma till världsgod middag.
Drack medsmugglad kaffelikör och mjölk på tunnelbanan samtidigt som vi snackade med en främling om hennes karriär som kläddesigner → den hade dött ut.
 
DANSADE. JÄTTEMYCKET.
Vid en tidpunkt på dansgolvet råkade Rapha slå till mig lite lätt varpå jag skulle låtsasslå luften framför hennes ansiktet. Missbedömde dock avståndet med min knytnäve samtidigt som hon i ett danssteg flyttade sig framåt. Nästa dag hade hon en fläskläpp och jag en svullen knoge.
Ja, det där är mitt sårs smetade blod på spegeln..
 
Träffade fett nice människor!!!
WAAAAH YAY FÖR DEM!

Åkte på en efterfest där de två killar som bodde där sög för att de:
1. var FETT bortskämda
2. tyckte att jag var knäpp i huvudet som ville ha kaffe klockan 5 på morgonen
3. frågade om jag ville vara otrogen mot min pojkvän med motiveringen "i don't know, it would be fun"
 
Anledningar till att de var pytteytteyttelite nice ändå:
1. de hade FIFA så Rapha kunde klassa ut dem
2. de bjöd på kaffe tillslut
3. de bodde nästan nära hem, så sekunden vi ville kunde vi dra och vara hemma en kvart senare.
 
Jag är mycket nöjd med dygnet såsom det passerade.
 
OH är också nöjd med betydelsen av mitt namn här!! I Sverige kommer namnet Cajsa (Kajsa) från namnet Karin som betyder "ren, kysk". Medan här tror alla att min namn kommer från det tyska ordet "kaiser" som betyder kejsare. Way cool.

Kommentera?

Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv