mina damer och herrar...

... låt mig få presentera, den senaste tiden:
Jag fyllde nitton. Fick ett såspäron av Raphaelle i födelsedagspresent.
Blev samma dag överraskad av dessa bästa människor och en supergod tårta i slutet av mitt jobbpass.

For på Umeå Open. Så mycket bra band, så mycket bra häng. Mmmmhm.



Världens vackraste. Och Ane Brun ovanför.



Mina två bästa upptäckter under den helgen var: Samaris och Pascal Pinon. Lyssna på dem och njuuut.
Jag jobbade även den helgen. Cirka megamega trött.
Gråtit har jag gjort mycket. Nästan barabara av glädje!
(S)kära Carlshöjd.
Hittat bilder på pappa och storebror Oskar från -93.
ÅH OCH SÅ HAR JAG VARIT PÅ MITT LIVS COOLASTE FEST

De här fyra fantastiska hade ordnat en På Spåret-fest.
Allt med den kvällen ägde. LOOOOVE.

Så såg jag filmen "Optimisterna" med Rapha. Sevärd som bara den. Grät en driljard tårar av rördhet, skratt och sorg.

Så fyllde Adam år och det firades med cool peepz!
Världssnygga Lisi piercade näsan och jag fick följa med som hejarklack. Så åt vi god middag och hon påpekade återigen att "Cajsa, du ser ut som en baby-drake". 
Taggade/farade studenten gjorde vi också.
En massa mer kul hände den veckan men här en bild från en fredagskväll som först såg ut sådär. För att sen transformeras till:
LOL hade ingen bild därifrån. Var iallafall dödssnygg med Anna på Guitars å drack IPA fastän vi inte fick.
På lördagskvällen, efter att jag hade stängt på Valls, kom jag hem till färdiglagad middag och tända ljus. Tänk vilken kompis jag har va!
Så cyklade vi till Amanda där massa bra personer hängde. Vi sjöng, åkte hiss, skrämde upp varandra på toaletten och red på varandras ryggar till scharinska. Brrrrrrra kväll. 

Nästa morgon lagade vi pannkakor och försökte carpa sommaren på baksidan i tio minuter innan jag åkte till jobbet.
På måndagen hängde jag med Johanna under en brygga. Vi åt glass, drack öl, lyssnade på Natasha Bedingfield och pratade. Brabäst häng där alltsååå.

Hela kvällen byggde jag lego-piratskepp med mitt kusinbarn Sami!

Åh dagen efter, tisdagen under påsklovet dvs, följde jag med till Jakobs mammas kille Bosses stuga i Bettnesand. Mycketmycketmycket bra dygn!




Vi spelade mycket spel, åt tacos, bastade, tittade på solnedgången, sjöng vid elden och bäddade ner oss alla i ett och samma mysiga rum. 

Fyra brabäst människor i en bild. Crazycool.

I torsdags pluggade jag mycket men blev även då bjuden på middag, vin, efterrätt å mys. På morgonen efter åkte jag ut till stugan med släkten. Hade en kul långfredag fastän man egentligen borde sörja. Menmen, yolo för faAn.

Så mycket standard över denna bild. Någon har plurrat och några eldar. 

Påskbordet innehöll så mycket avocado. D bestaaaa helt seriöst. Dog godhetsdöden trettiotretusen gånger!

Min finaste dag på hela senaste månaden var ändå nu i söndags. Vaknade upp med huset fullt av släkt. Drack kaffe å läste en bok.
Hade derbyträning och åktefortfortfort.
Åt middag med hela släkten igen, pratade om drömmar och plockade fram gamla släktträd från 1600-talet. Maja och jag hittade en bubbla i trädet där det stod "Jöns - född 1783, lekte med ett kycklingben då han var tre år, satte det i halsen och dog!!!". Notera att detta var enda bubblan med utropstecken. Även så många fina dubbelnamn fanns där: Anna-Cajsa, Cajsa-Lisa, Anna-Lisa, Adolf-Fredrik, Adolfina-Fredrika, Alfonsia-Charlotta mm. 

På kvällen drack jag kaffe, trillade ut ur en dörr pga skrämd, såg på Drive, andades regn och mös på livet som bara den.
Igår pluggade jag och Anna med en kaffetermos i solen på min bakgård. Mamma kom ut med kakor och allt var så mycket sommar. 

På kvällen firade jag och flera snälla kära Sagas artonårsdag och det var trevligt och kult och gott och bra! 
Och idag, efter en timmes skola, kände Anna å jag att vi behövde en paus. Så vi åt lunch, klättrade upp på ett tak, pantade burkar och delade på piggelinen vi tjänat ihop. Kolla vilken babe hon är!! Och fatta vad himla bästbästbäst hon är också. 

Imorrn ska jag (inte ha blivit förkyld, plzplzplz) plugga jättebra OCH kramas med Noomi, Johanna och Raphaelle. TAGGAR DET. Taggar cirka allt just nu.

Utom möjligtvis gymnasiearbetesrapportens annalkande inlämning.
Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv