femtonde september

De senaste dagarna har det börjat bli höst på riktigt här hemma och det välkomnas så himla hårt. Satt med Lisa och Anna häromdagen, drack te, lyssnade på rätt musik och kände nästan för att gråta så fint det var. Antingen det eller så var det för att min mens väntade just runt hörnet.
Och juste! På höstlovet åker jag till Berlin med de två tidigare nämnda tjejerna. Och nu är världens bästa lägenhet också bokad så det kommer faktiskt att bli av?!
I fredags trängde familjen ihop sig i bilen och körde ut till stugan för å säga tack och bock för i år och käka kräftor med kusinerna. Skratt, diskussioner, högläsning, kladdkaka, kaffe och annat sånt där bra.
 
Läste också ut John Greens bok "The Fault in Our Stars". Läs den, säger jag bara. Om inte för att handlingen är extrembra och gripande och what not så för att John Greens humor, ordval och språk är SÅ grymt.
Igårkväll invigdes första höstmyskvällen hos Lisa och det var helt på tiden. Bra folk, bra prat, bra fika. Dit åkte jag taxi med främlingar också, bara en sån sak liksom?
Nu sitter jag här i en kofta jag fann i en låda på torpet med en kopp te (notera detta: TE! inte kaffe!!!!) i handen. Skriver en uppsats som faktiskt är intressant och lyssnar på den här låten på repeat. Var på capoeira och roller derby ikväll, det bästa av två världar på samma kväll.

Kommentera?

Postat av: lisa

TE
TEEEEE
TETETETETE
TETETETEEEET!!!!!!






TE.

Svar: Svar: JA.
Cajsa Ottander

Publicerad 2013-09-16 13:55:39

Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv