höst i stockholm

Förrförra torsdagen åkte Raphaelle, Johanna och jag till Stockholm. Ursprungligen för att fara på Vampire Weekends spelning men det gick ju som det gick med det - så vi for dit iallafall! Utan egentlig anledning, vilket kändes så knäppt att vi fnissade cirka hela tiden åt det.
 
Jag bar omkring på min kamera varje dag men plockade bara upp den några timmar under fredagen men då promenerade vi hursom runt på söder. Mest för skojs skull, men också lite för att hitta till Hermans trädgårdscafé.
Där åt vi godaste vegetariska buffén å jag drack kaffe med kardemumma i. 
Ja. Mina vänner är de finaste/snyggaste/coolaste/bästaste osv.
 
Juste! På caféet fanns det absolut vackraste par vi någonsin skådat. Jag försökte smygfota dem men lyckades inge vidare. Här sitter de närmast fönstret, som yin och yang med sina vita och svarta polotröjor. 
Och här går de iväg. Ute med sina ytterkläder var de också yin och yang, fast med ombytta färger på sina kappor. Vi dreglade och dog och ah, damn vad de är fina.
 
På fredagkväll kom också Noomi ner till huvudstaden för att göra oss sällskap på den här knäppa helgutflykten. Annat vi hittade på där nere var bland annat att gå på bio (såg Prisoners och var fortfarande i chocktillstånd en timme efter det att eftertexterna börjat rulla), besöka små butiker och köpa gamla grejer, gosa med världens sötaste mops: Ulf, leka med barbie, se Sibille Attars spelning på Debaser (så SÅ så bra), dricka god öl, se både Noomi Rapace och Lotta Telje (!!!! jävligt coola kvinnor !!!!), käka meganice middagar och diskutera det fria skolvalet, politik och midgårdsskolan. 
 
Annars är läget just nu så väldigt mycket upp och ner. Ena stunden är jag jätteglad och andra stunden mår jag så dåligt. 
 
Hoppas att snön kommer snart.
 

Kommentera?

Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv