berlin baby, berlin pt.1

För cirka exakt 17 dagar sedan satt Lisa, Anna och jag på ett plan på väg till Stockholm.
På arlanda - aka. vårt andra hem sen post-hultfredsfestivals-natten vi spenderade där i början av sommaren - åt vi froyo och chillade tungt.
 
Sen fotade jag inte på ett tag pga det som hände härnäst var att vi nästan missade vårt plan till Köpenhamn - trodde vi. Det visade sig att planet självt var försenat två timmar. Varpå vi på riktigt missade vårt anslutningsflyg därifrån till slutdestinationen Berlin. Så efter en lång väntan, mycket förrvirrelse, en Johan, tre kockar i en soppa (tre flygbolagspersonalspersoner försök och oförsök till att samarbeta), lite skräckblandad tragikomik och en pizza senare hamnade vi tillslut på ett nytt plan äntligen på väg rätt.
 
Väl framme i vår lägenhet på Ebertystrasse i Friedrichshain, Berlin, var vi trötta och hungriga men ändå oh så nöjda.
 
Så sov vi och jag drömde att klockan var sent på eftermiddagen när jag vaknade. En mardröm och jag kollade klockan kanske tolv gånger när jag väl vaknat på riktigt för att vara helt säker på att den faktiskt bara var runt nio på morgonen och att vi inte alls hade sovit bort vår första dag i staden.
Såhär såg det ut från vår balkong.
Eftersom vi inte hunnit köpa någon mat kvällen innan så promenixade vi till ett ställe bortom en park där de serverade bland annat vegetarisk brunch och jag åt som om jag aldrig hade sett mat förr/aldrig skulle få se mat igen.
Så kikade solen förbi och på vår promenad runt kvarteren stannade vi och mammasolade lite varstans.

Kommentera?

Postat av: L

<3

Publicerad 2013-11-11 14:03:28

Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv