det vårar snabbare i söder

Läget just nu: BRA. Eller sitter i skolan och skakar (orsak: okänd, men jag skyller på att jag tror de spetsar kaffet här) men sånt kan ju vara kul också. Har på mig pappas tjocktröja, bästa tightsen, tjocksockar och ingen bh. PLUS jag har inge smink så jag kan gnugga mig i ögonen. Bästa. Last Man Standing är förövrigt igång på skolan och det kan ju vara en bidragande faktor till mina spontana, nervositetsryck.
 
Hursom, för en vecka sen hoppade jag på tåget till Stockholm tillsammans med finafina Elin och Saga.
Det var ungefär übernajs och vi fikade, promenerade och mös i vårvädret.
På onsdagskvällen gick vi på Jake Buggs spelning. Vad kan man säga? Bortsett från att han är råsnygg, har kanske Englands sexigaste röst och gulligaste leende så är han en grymt bra musiker. Klicka på bilden för att höra en av hans låtar vettja!
Torsdagen var kanske lovet slappaste dag, fin och härlig på alla sätt och vis. Vi tog det lugnt, gick i gamla stan, satt i solen, filosoferade, fikade och gick på urban outfitters. Ungefär så.
 
På torsdagskvällen firade vi min födelsedag, oss och att vi var inte-hemma på gulligaste italienska restaurangen mitt i gamla stan. Tjejerna bjöd mig på middagen och efter att jag gjort bort mig vad gäller provsmakandet av vinet till maten så högg vi in. 
Helt plötsligt kom kyparen intågandes med en sprakande efterrätt och plötsligt sjöng folk på italienska för mig. Himla fint och jag var cirka LYCKLIG.
Efter att vi (o)diskret tackat nej till en afton med våra italienska bordsgrannar så skrattade vi hela vägen hem till hotellet. Prat och dans och mys och musik och sånt.
 
På fredagen vaknade vi inte utvilade och gick därför som zombies till närmsta espresso house där vi efter någon timme och någon kopp kaffe piggnade till. Den dagen var också fin.
Till exempel hittade vi stadens smalaste gränd och betedde oss som riktiga turister.
Efter vi slukat dagens godaste måltid (i total tystnad pga hunger) så satte vi oss på tåget till Umeå och det har nog aldrig känts så tråkigt att komma hem. Kanske för att det inte fanns någon familj redo att välkomna mig när jag klev in genom ytterdörren. Kanske för att om det inte hade varit för en fin vän i telefonen så hade jag somnat ensam och skräckslagen i ett alldeles tomt, mörkt och knakande hus.
 
Resten av helgen rockade förövrigt också så egentligen var det väl inte så farligt å komma hem. Hursom. Nu är det inte längre eftermiddag och jag sitter inte längre i skolan, nejnej. Utan bibblan stängde och jag åkte hem. Arg blev jag också, på mig själv bara, och lagade middag i ilska. Övervägde att stanna hemma från träningen för att plugga (/sura) men for tillsist. Dagens bästa val! Skrattade hela vägen hem i baksätet med småbrorsorna. Mmm.

Kommentera?

Postat av: Linn

Så härliga bilder! Och du är så vacker vännen min!!

Svar: taaaaaack bästa du
Cajsa Ottander

Publicerad 2013-04-11 07:35:55

Postat av: Paulina S.

mer! jag vill läsa mer!!
du är verkligen rentutav naturligt vacker, Cajsa. <3

Svar: tack pau!!!!
Cajsa Ottander

Publicerad 2013-04-16 09:10:21

Min profilbild

fantastisk || fenomenal || funkig || fabulös || fantasifull || fräknig || frusen || feminist || fitta

Kategorier

Arkiv